reede, 4. jaanuar 2013

Silmuseline vs. sõlmeline serv

Juhtub harva, et ma kaks korda päevas postitan. Täna on harv päev.

Sallihullu päevaraamatust sain teada, et ETV2 lehel saab vaadata vanu - 20 aastat vanu!!! - Lõngakera saateid, kus Tiina Meeri õpetab igasuguseid kudumisvõtteid. Viskasin siis täna uudishimulikult pilgu peale ja oi, kui lahedad need saated on! Selline võrratu 90-ndate alguse koloriit. No ja Tiina Meeri on ju klass omaette. (Mu mehe ütlus, et te eestlased ju ei hinga ka rääkides, saab jälle kinnitust.) Ta on nii ilmekas, parajalt tempokas ja kohati mõnusalt range.


Mina ei tea, kas ma ei pannud omal ajal tööõpetuse tunnis tähele või meile ei õpetatudki seda (õeke, mida sina arvad?), aga no mina igatahes avastasin seda saadet vaadates, et härra Knitterfreile kootava kampsuni küljeservadest on üks silmuseline ja teine sõlmeline, ehkki ma omast arust teen õigesti st. taotlen silmuselist serva. Kust kohast see sõlmeline siis tuleb?

No ja kel sama küsimus, siis vaadake Lõngakera teist saadet. Mina olen vaimustuses!

Ja juhuks, kui see saade 10 aasta pärast enam üleval ei peaks olema, ma aga taas sama küsimuse ees seisan, siin lahendus:
Tagasiminekurea viimane silmus tuleb alati kududa parempidi ja siis pista varras uue rea esimesse silmusesse pahempidise kudumisvõttega ning viia lõng esimese ja teise silmuse vahelt läbi töö taha. Nii lihtne ongi.

2 kommentaari:

  1. Tööõpetusest ma ei mäleta küll sellist õpetust, et viimane silmus kõigest hoolimata parempidi, aga ma lugesin seda kusagilt raamatust nüüd suurena. (Ja ma ei saa mainimata jätta, et suvel Me Ju Rääkisime Sellest).

    VastaKustuta
  2. Ei mäleta, ei mäleta! Tee või tina, aga ei mäeta!
    Aga sa ju ometi ei oota, et ma suudaksin mingit informatsiooni vastu võtta ja salvestada kui samas toas on su imearmas imik! ;)

    VastaKustuta