reede, 20. juuni 2014

Uus raamat: Viking Knits & Ancient Ornaments

Tichiro blogi jälgides jäi taas kord üks raamat silma: Viking Knits & Ancient Ornaments, autoriks Elsebeth Lavold. Lisaks Tichiro näidatud piltidele, viskasin ka Amazone'i kaudu pilgu raamatusse ja kuna asi tundus paljutõotav, siis tellisin teise ära.

Ausalt öeldes olin peale esimest lappamist kergelt pettunud, sest arvasin, et kui  mulle netis nähtud mudelid juba täitsa meeldivad, siis on seal ehk veel mõni selline, millesse kohe täitsa ära armuks! (Mul on tumepunasest FairAlpacast kampsuni tarvis veel mudel otsustamata.) No vot aga seda armumist ei tulnud. Mis aga ei tähenda, et raamat kehv oleks. Mitte sugugi! Seal on ikka päris mitu väga ilusat mudelit ja mis veel tähtsam: ta on võrratu inspiratsiooniallikas ja õpetab selliseid uhkeid palmikuid ise kujundama!

Minu lemmikmudelid on (see ei ole edetabel) ülal nähtav kaanekamps Arnhild (millele kooksin ehk veidi sügavama kaeluse),
Signild

Oddrun
Ja Jord (link Ravelryle)
Aga tegelikult on selles raamatus tõesti ainult ilusad mudelid. (Üksik meestekamps jätab mind küll üsna külmaks, aga selle eest on tolle pisipoiste-versioon jälle hästi nunnu.)

Veidi valmistab mulle muret fakt, et Lavold kasutab väga palju vasakpidist kudet, mis pole mulle seni ei kudumise ega ka optika poolest meeldinud. No muidugi võib ju palmiku selle esiletulekuks mõlemalt poolt 2-3 vasakpidise silmusega ümbritseda ja ülejäänu parempidises koes kududa, aga nii muutub ju kohe kogu mudeli ilme ja Oddruni ning Jordi puhul (mille võlu on just nende lihtsuses) oleks sellest kahju. Ei jää mul vist muud üle kui vasakpoolse koega sõbraks saada. Kusjuures neid sõnu kirja pannes tunnen, et Oddrunisse olen vist ikka kergelt armunud. :)

Milliseks mudeliks mu ootel-olev tumepunane baby alpaka saab, ei ole veel otsustanud.


2 kommentaari:

  1. Uhked palmikud on küll! Kui edasi-tagasi kood, on ju ikka ühepalju parempidist ja pahempidist kude. Ringselt kududes saab ehk kududa nii, et seespool on väljas, ja kood parempidi, ainult et kuidas siis palmikuid keerata?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Siin samad mõtted. :)
      Palmikuid saab sedapsi keerata küll, ma kunagi häda sunnil juba pusserdasin. Ajapikku peaks vilumus sisse tulema. Aga keerulisemate mustrite puhul vigade tegemise risk muidugi kasvab tublisti.

      Kustuta