laupäev, 2. august 2014

Nutta või naerda? Ehk kuidas ma nüüdsama oma Vectori ruineerisin

Vector sai täna valmis.
Panin ta pesumasinasse. Villaprogramm, julgelt 30 kraadi, aga ettevaatlik tsentrifuugimine.
Tuli masinast välja, ilus kena ja ajas karva.
Juba kudumise ajal ajas, aga nüüd ajas nagu veel rohkem.

Selline tulemus tekkis kokkupuutel minu t-särgiga.

Pistsin ta uuesti masinasse, lootuses, et lahtised karvad saavad minema uhutud. Sama programm, veidi julgem tsentrifuug.
Kummalisel kombel oli ta välja tulles nagu natuke seebine. Panin loputusprogrammi. Sama tsentrifuug.
Aga masin näis kuidagi väga vali. Tsentrifuugis teist kohe nagu normaalset pesu. Mul süda veidi valutas.
Aga siis mõtlesin, et netis soovitati karva-ajamise vastu ju just KERGET viltimist, nii et äkki tuleb see hoopis kasuks.
Kui masin valmis sai, avasin kergelt murelikult ukse ja võtsin välja.... kergelt viltunud Vectori.
No on jah kergelt viltunud. Aga piisavalt tugevasti, et mitte käituda voogava õlasallina vaid pigemini vaibana.

Kas teate seda tunnet, kui midagi läheb parandamatult viltu? Tahaks aja tagasi pöörata. Tahaks, et see oleks vaid unenägu ja lihtsalt üles ärgata ning kõik oleks jälle hästi.

Nii ma end tundsin.
Ja kaks minutit hiljem lõin käega. Ta, sunnik, on nüüd VEEL KARVASEM, see tähendab, et temast ei oleks kunagi asja saanud! Ta oleks kõik mu riided hallide karvadega katnud ja ma oleksin ohtunud mis hirmus.

Aga kummaline, et see lõng nii käitus. Kudusin ju DROPSi Alpacast juba Still Lighti ja selles käitus too lõng igati hästi, ei mingit suuremat karva-ajamist. Arvatavasti on vahe värvitud ja värvimata lõngal. Need halltoonid on ju kõik looduslikud.

Mida ma temaga nüüd teen, ei tea. Temast saaks nii vaiba kui dekoratiivse lauakatte (isegi sobiv laud on olemas), aga sellist karvast tere-tulemast-koid!-hirmutist ma oma majapidamisse ei taha. Kas kellegi on ideid, mida selise asjaga peale hakata? Muidu rändab ta prügikasti (ja mul on ainult veidi kahju kudumisel kaotatud ajast - mulle ei meeldi kahetseda).




Ja kui nüüd selle käega löömise peale võiks arvata, et ma saan olukorraga kergelt hakkama, siis ikka ei saa. Leinan ja olen segaduses.

14 kommentaari:

  1. Mnjah. Tundub et saabunud on "käsitööliselt untsuminekuajad"... Soovitada ei oska, et mida teha selle karvakakuga. Tegelikult on ju kena...

    VastaKustuta
    Vastused
    1. "Ajad?" "AJAD?!!"
      Ah, sa pead su kauneid valgekspestud kardinaid silmas! (Uh, ma juba ehmusin, et sa ennustad mulle veel teistegi projektide untsuminekut!)
      Aga äkki me peaksime oma käsitööd mõneks ajaks sellistest põrguriistadest nagu pesumasinad eemale hoidma?!

      Kustuta
    2. See värvidegamma koos on imekena ja nii kahju selle luhtumise pärast. Kui ta nüüd vanunud on, siis ei tule minul ühtegi muud mõtet peale koti pähe.
      Aga pea püsti ja uue innuga edasi, ma korra vanutasin ühe oma vesti pesumasinaga ära ja masinast välja võttes seda nähes pisarad voolasid, aga see kurbus läheb millalgi mööda ;)

      Kustuta
    3. Ma siin vahepeal harjasin teda kergelt riideharjaga ja neil karvdel ei näi lõppu tulevat, seega vist kotti temast ka ei saa. :(
      Nüüd ma siis tean, et värvimata DROPSi Alpacat ei tohi kududa 2,5-st suurem vardaga, aga ma arvan siiski, et ma ei osta seda lõnga (ükskõik kas värvitud või värvimata kujul) enam kunagi. Liiga riskantne näib see karvalugu. No ja alternatiive on ju turul küllaga.

      Paistab, et olen hetke leina faasis nimega viha ja see suundub nüüd DROPSi vastu: Kuidas nad saavad sihukest lõnga müüa?!!! Ja nii suurt varrast soovitada ?!!! (3,5 on ometigi nende poolt soovitatud vardasuurus!)

      Kustuta
    4. Aga tegelikult võib selle asja ju alati mingisse sekkarisse viia, ehk keegi leiab selle sealt ja on hullult õnnelik?

      Kustuta
  2. Kahju, et nii läks. Mul vist nii totaalset ämbrisse astumist ei ole, kuigi kergmaid ja kolisevaid on küll ja veel :).

    Kui tast nagu nii kasu ei ole, siis mõnele koduloomale (kui sul endal või mõnel tuttaval on) külje alla sobiks ikka.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Seda, et loputusprogrmm viltimisprogrammia käitus ma omaenese "ämbriks" ei pea. Kust ma võisin seda teada?
      Hetkel pean lõnga valikut oma "ämbrisse astumiseks". Ehkki ka siin kehtib: Kust ma võisin seda teada? DROPS ju sooitab seda lõnga muu hulgas 3,5-vardaga kududa.

      Seda kodulooma-asja pean koduloomapidajatega arutama. Kas nad tahavad sellist koi-meelitajat oma majapidamisse? Koerte-kasside "pesad" pidavat niigi koisid eriliselt ligi tõmbama.

      Kustuta
  3. Oi kui kahju!
    3,5 on tõesti müstiliselt suur vardanumber selle lõnga jaoks.
    Aga mida soovitada. Mul tuli pähe kas varianti. Ma ei tea, mis suurusega sul see viltunud tükk on, aga mul tuli pähe miski kate (toolikate/-katted) või siis ka kott. Kotimõtte laitsid aga juba maha ja olgem ausad, ega karva ajav istumiskate ka just eriti mõnus pole.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kusagilt lugesin, et pesukuivatiga pidi ka saama sellised lahtiolevaid karvu eemaldada. Keegi selle peale kirjutas, et tund aega külmkuivatamist andis temal soovitud tulemuse. Äkki ma siis võtan lugemist-kudumist kaasa ja lähen istun temaga tund aega kusagil "pesumajas". (Meil endal kodus kuivatit pole.) Siis ikka saaks asjast asja ja kogu vaev poleks päris ilmaasjata.

      Kustuta
  4. Kahju muidugi, kui suur töö untsu läheb. Ma kudusin kunagi angora merino kampsuni, mis hullult karva ajab. Kududes olid prilliklaasid ka karvased. Ära visata ei raatsi. Käin teda vahel tuulutamas, panen jalutama minnes selga, lootuses, et ehk vanub ja ei karvata enam.

    VastaKustuta
  5. Kahju Sinu suurest tööst. Pane ta uuesti masinasse ja vildi korralikult, siis ehk läheb paksemaks ja ei aja enam karva. Ning siis saab ühest hallitriibulisest paksust vildist kasvõi kohvikannu soojendaja õmmelda.
    Minul ei ole ka Dropsi lõngadega õnne. Puuvillasest muskatist kampsun venis peale esimest pesu vähemalt 4 numbrit suuremaks.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kuule teen vist jah nii. Katsetan kõigepealt seda kuivativärki ja kui sellest abi ei ole, siis vildin ikka kohe korralikult.
      Mul on kuri kahtlus, et siin avaldus nüüd DROPSi selle lõnga odavuse põhjus: kehva kvaliteediga tooraine. Paremad kiud kindlasti kedrakse kallimaks lõngaks ja jääkidest teeb DROPS oma odavat. Enamasti on kvaliteet ju OK, aga sel puhul näib lõng vaid üksikutest pikkadest karvadest koosnevat.
      Muskat on jah sihuke paras tegelane. Kudusin kunagi mehele sellest mütsi. Ebameeldiv oli kududa - kogu aeg keerdus iseenesesse. No ja venis ka pärast parasjagu. Kampsunina venib kindlasti veel rohkem. Tuleks kindlasti võimalikult väikese vardaga kududa, aga kes seda enne teab, eriti kui tootja soovitab varrast 4-4,5!

      Kustuta
  6. Kummaline lugu! Mina olen alpacat palju kasutanud ja senini rahul olnud, koon seda 2,5 varrastega. Ise kritiseeriksin Drops You lõnga, mis ajab karva ja naha sügelema. Võib olla on seekord põhjus tõepoolest värvides, tasuks ehk firmale reklamatsioon teha. Kui seda salli viltida annab, kas sellest ei saaks padjakate/katted? Võib veel heegeldustega või tikkides kaunistada?

    VastaKustuta