esmaspäev, 10. august 2015

Kudusin ja ...

Kudusin eelmises postituses näidatud sinepikollasest alpakast räti.
Muide, see lõng muudab pidevalt oma värvi! Kord on ta sinepikollane, siis jälle tuhmkollane. Mõlemad vägagi kenad toonid. Aga mõnikord on ta väga inetu rohekaskollane, mille peale ma ikka ja jälle kohkun ning muretsen, et kuidas ma küll sõbrannale nii inetut värvi räti kingin. Aga järgmisel päeval on teine jälle ilus tuhmkollane ja siis on kõik hästi.
Igal juhul olen nüüd rahul, et seda lõnga kampsunijagu ei tellinud.
Esmalt oli küll plaan Aasa sallide raamatust õlelillemuster kolmnurka jooksma panna, aga kui proovilapp valmis, näis õlelillemuster mulle selle visiooni realiseerimiseks liiga suur:


Kujundasin selle baasil siis väiksema mustri, aga ka see tundus liiga suur:


Valisin siis sisukirjaks hoopiski sinilillemustri samast raamatust.
Too on minu arust selline selge ja siiras.
Sain ta siis kolmnurka jooksma pandud (keskelt kasvatades) ja mõtlesin sinilillelehti kujutava borte välja. Kudusin mitu proovilappi, enne kui kõik jooksma sain. Äärepitsiga sama. Kudusin vardalt maha, tõmbasin põrandale sirgu ja ...
Ei olnud rahul.


Liiga vähe sisukirja, borte ääred toovad liiga palju geomeetriat sisse ning borte ise mõjub kuidagi massiivse ja raskena.

Sõitsin siis vahepeal 50 km rattaga, et selget pead saada. Kui koju tulin, vaatasin teist veel korra kriitilise pilguga ja harutasin kuni sisukirja alguseni üles! 3 korda 50 g lõnga sai taas tokkideks!

Ise olin ka veidi ehmunud, sest ikkagi täitsa kena rätt ju sai, aga ei vastanud mu visioonile.

Nüüd jätsin borte ära, pikendasin sisukirja kümnelt korduselt 15-ni ja teen lihtsalt pikema äärepitsi.

Äärepitsi kallal pusserdan nüüd laupäevast saadik. Vat, ei tule selline, nagu tahaks. Aga uusi ideesid visiooni realiseerimiseks veel jätkub. Vaatame, mis saab.

Imelik asi selle ise kujundamisega. Tohutult võtab aega nii mustri kirjapanemine kui ka proovilappide tegemine, harutamine, muutmine ja taas kudumine. Tõesti võtab aega. (Valmis juhendi järgi kududes oleks rätt juba ammu valmis.) Aga seda laadi loomine on omaette nauding.

6 kommentaari:

  1. Mustri kujundamine on nauding kindlasti.

    VastaKustuta
  2. Ja ma just vaatasin, et väga lahedad sinilillelehed. Jõudu ja selget pead mustri kujundamisel!

    VastaKustuta
  3. Wunderschön ist Dein Tuch geworden! Kompliment!
    Liebe Grüße,
    Anneli

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Danke, liebe Anneli!
      Was von den Bildern nicht rüberkommt ist meine Unzufriedenheit damit, dass ich nicht das erreicht habe, was ich wollte und dass ich die Borte wieder aufgeribbelt habe.
      Und wie ich heute gepostet habe, bin ich auch mit dem zweiten Versuch nicht ganz zufrieden. :)
      Was ist los mit mir?! :)

      Kustuta
  4. Aitäh teile kõigile!
    Näe, nüüd ma juba kahetsen harutamist. :)

    VastaKustuta