neljapäev, 17. juuli 2014

Vector: hetkeseis

Seitsmest triibust kaks on valmis ja ma olen kergelt rahulolematu. Esiteks ei ole ma jätkuvalt ripskoe austaja.
Teiseks häirib mind varda ja lõnga omavaheline suhe: tahaks tihedamat kudet, aga see ei oleks projekti vaimus.
Kolmandaks võtsin ma väiksema silmuste arvu (168 asemel 130), sest loogika lonkas ja ma arvasin, et salli laiuseks saab loodud silmuste laius. Aga võta näpust, see on ju hoopiski serva-diagonaali pikkus, salli tegelik laius selgub alles kududes (matemaatikud kindlasti saaksid selle eelnevalt välja rehkendatud, aga mina ei ole matemaatik.)
Neljandaks üritasin ma vahepeal oma laiusproblemaatikast tekkinud kitsuspaanikat leevendada lõdvema kudumisega, mistõttu mu niigi veidi ebaühtlae ripskude muutus täitsa ebaühtlaseks.

Olin siis kohe vahepeal nii heitunud, et jätsin salli seisma ja kudusin sõbrannale kaks ammu-lubatud mütsi valmis: selle ja selle. No ja siis muutus aktuaalseks, et Fairalpakal tulevad juuli lõpus uued värvid müüki ja mul veel "vanad" lõngadki kudumata, siis asusin punase kampsuni planeerimise kallale ja kudusin mitu päeva ainult proovilappe (kui õnnestub, siis saab sellest ise kokku pandud palmikuline jakk). No ja nüüd on kaks päeva juba selline seisund, et proovilapid on kootud, ainult rehkendus on teha, aga selle jaoks on värsket pead vaja ja pea ei saa enne nädalavahetust värske olema. Nüüd ma ei ole seega juba kaks päeva kudunud ja kole kudumisevalu on sees, nii et otsisin siis taas Vectori lagedale: hea mindless kudumine.


Nüüd, kui olen vahepeal veidi distantsi hoidnud, vaatan teist värskema pilguga. Koe pärast ei muretse, küllap läheb pesus ühtlasemaks. Laius teeb aga ikkagi muret. No harutada kohe mitte ei tahaks. Või äkki ikka jääb kitsas? No vot ei tea. Tundub 49-50 cm lai saavat. Originaali järgi tulevat 20 tolli. Aga see on ju 50,8 cm! Kuidas siis mul tuleb 38 silmust kitsamana sama laius? Lõngad on ju enam-vähem sama jämedad. 
Mitte midagi ei saa enam aru.
Ah, koon parem edasi.

4 kommentaari:

  1. Kõhklused ja kahtlused! Kui laius sobib, lase aga edasi.

    VastaKustuta
  2. Aga kui sa siiski harutad ja proovid nn vana kiltkivi mustrit (Feather and fan) - see on ka suuresti ju ripskude ainult et pitsiline ja läheb küll igatpidi laiaks. Ainult et iga lõngaga seda mustrit kududa ei saa. Proovilapi peaks ikka enne suurt harutamist tegema.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kas ta tundub nii kole, et pitsilist mustrit soovitad? :D
      Vat sel korral ma pitsilist ei taha. Aga muude - mõlemalt poolt vaatamist kannatavate - mustrite peale küll juba mõtlesin...
      Aga ei tulnud sobivat pähe, nii et ma arvan, et ma lasen aga edasi, nagu Alleraa soovitas. ;)

      Kustuta
    2. Ei ole nii kole. Mõtlesin lihtsalt ühe variandi peale.

      Kustuta