kolmapäev, 3. august 2016

Minu esimene titetekk

Kuidagi on juhtunud, et mul pole veel kunagi olnud põhjust üht titetekki kududa. Nii oli see eriti eriline, kui ma pärast oma paarikuust kudumismõõna kohtusin 31. mail ühepäevase beebitüdrukuga, kes tekitas minus suure isu kududa üks ilus ja suvine beebitekk.

Nagu ikka selgus, et mu minu silmis liigagi suurtes lõngavarudes ei leidu sobivat lõnga. Seadsin sammud kohalikku lõngapoodi. Valituks osutus Lana Grossa Wakame, koostiseks 75 % puuvilla, 25 % viskoosi, mis on tehtud vetikatest. Väga mõnus pehme suvine lõng. Värvina tahtsin mingit pastellset tooni, sugugi mitte roosat, aga kuna muud lõngapoes olevad värvid mind ei kõnetanud, siis võtsin siiski "vanaroosa".
Siis tuli mustriotsimine. Tahtsin pitsilist. Noh, et tüdrukule nii sobiv ja suviseks kasutamiseks hea õhuline. Uurisin ja puurisin ja lõpuks inspireeris mind Hazel Rootsi Starflower Estonian Lace Baby Blanket. Et mulle aga selle servapits ei meeldi ja tekkis tahtmine sinna hoopiski Echo Flower Shawli äärepits lisada, siis sai sellest hoopiski Echo Flower Blanket.

Esialgne plaan oli teki ülaotsa kududa see servapits kogu oma ilus ja alaotsa siis vaid viimane lillerida, aga kui tegu peaaegu tehtud ja mul nuppude kudumise tõttu lõng otsa sai ja kohalikus lõngapoes seda värvi enam tokkigi ei olnud ja tuli internetist tellida, siis tekkis hingetõmbepaus, mille käigus selgus, et selline asümmeetria ei tule ikkagi kasuks:


Mulle tundub sisukirja osa liiga lühike ja ehkki mulle üliväga meeldib see koht, kus sisukiri läheb pikaks äärepitsiks üle:

hakkas mind see asümmeetria siiski häirima. Sama äärepitsi lisamine teki alaserva ei tulnud aga arvesse, sest nii oleks sisukirjaga osa veelgi lühemana mõjunud ning samuti puudus mul huvi ja püsivus seda üleminekut klapitama hakata (alaserva tuleks see ju nö. pea alaspidi ja see minu armastatud üleminekukoht läheks kaotsi).

Harutasin pika äärepitsi üles, kudusin veel paar kirjakorda sisukirja ja lisasin teki ülaserva samasuguse lühendatud äärepitsi nagu alaääreski:


Tulemus sai lihtsam ja ehk ka igavam, aga vähemalt ei riiva mu silma.
Kuna mulle millegipärast ei meeldi Haapsalu sallide servas kasutatav ripskude, siis asendasin selle patentäärega. Ja et see põhineb ületõstetud silmustel, mis teatavasti vähendab koe venivust, siis venitasin neid seitset ääresilmust ikka mõnuga, et serv muu koega sarnase elastsuse saavutaks. No eks ta natuke nüüd teki pikkusesse venimist pidurdama jäi, aga kuna üldpikkust sai sellele niigi 90 cm, siis on see ehk pigem postitiivne.


Lõppkokkuvõttes jäin oma esimese beebitekiga täitsa rahule. Tekike on üle antud ja beebiemme igatahes rõõmustas ning titake ei protestinud.

Faktid ja rohkem pilte Ravelrys: http://www.ravelry.com/projects/Knitterfrei/echo-flower-shawl-3

2 kommentaari:

  1. Vanaroosa on tänuväärne värv - ühtaegu õrn ja rahulik ning mitte mingilgi määral pealetükkivalt "nunnu" või "ülibeebilik". Ja muster mõjub oma rütmiliste korduste ja kerge reljeefsusega nö hingelist kindlust sisaldavana.
    Ilus tekike ja usun, et meeldib nii lapsele kui ka lapse vanematele!

    VastaKustuta