kolmapäev, 23. oktoober 2013

Kindavabrik

Kinnaste kudumine on tänuväärne töö. Esiteks saab kandja endale soojad käed, teiseks on iga valminud kindapaar kudujale kiireks eduelamuseks: kududes vähemalt 2,5-stel varrastel saab ka minusugusel - mitte just väga kiirel - kudujal piisava aja olemasolul kindapaar kolme päevaga valmis. Sõrmedeta kinnaste puhul kulub vaid kaks päeva. Seda kõike aga vaid juhul kui kujundus peas valmis ja kõik läheb nii nagu soovitud.

Ajavahemikus 20. septembrist 22. oktoobrini sain hakkama kahe kindapaariga. Esimesega läks tõeliselt aega: esmalt ei suutnud ma värve valida, siis kujundust, seejärel sai esimene kinnas liiga kitsas, nii et tuli otsast alustada ja lõpuks pusserdasin sõrmede kudumisel kauem kui oma esimesi sõrmikuid kududes. Veider, ometi on mul varasemate kinnaste sõrmesilmuste jaotus kenasti Ravelrys üles kirjutatud ja sobis enam-vähem ka antud lõngale.

Kindad kudusin oma lemmik-tädile sünnipäevakingiks. Nad pidid sobima ideaalselt tema kevad-sügis-riiete juurde. Plaan oli juunis Eestis käies pilk tema riidekappi visata, mis muidugi ununes. Õnneks leidis mu õde pildid kevadiselt väljasõidult Narva kose juurde, kus siis ka tädi jope kenasti peal oli. Lilla jope. Ja lilla on paraku värv, mis mind kohe üldse ei inspireeri. Kaalusin ja vaagisin siis ikka väga pikalt. Lõpuks otsustasin praktilise musta kasuks, kuhu kavatsesin midagi lilla ja tillukeste pärlitega peale tikkida. Kindad ise pidid tulema hästi sihvakad ja naiselikud.

Pärast mitmeid proovitükke jätsin randmesooniku ära ja tegin alaserva selle asemel kergelt sakki hoidva pitsmustri. Pitsi muidugi eriti näha ei jäänud, aga alt kergelt laieneva lainelise ääre ma saavutasin. Kui siis sõrmed lõpuks valmis, läks tikkimiseks. Piisavalt tagasihoidlikke lillakaid pärle ma ei leidnud, seega jäid need ära. Mustriks oli midagi floraalset-filigraanset plaanitud, aga kui ma siis niit ja nõel käes valmis kindaid silmitsesin, lõin põnnama. Ma pole just suurem asi tikkija ja kartsin lihtsalt, ma ei suuda teisele kindale täpselt sama tikandit teha. Nii saigi taas ornamentide kasuks otsustatud. Lõpptulemusega olen ise täitsa rahul ja tädile ka meeldivad.


Lõng: Wolle Rödel "Baby Alpaka" 85 g
Vardad: 2,5
Tikand: tavaline mouliné 100% puuvill

Kindad valmisid Eestis olles ja ma olin sihilikult uue projekti lõnga koju jätnud, et veidi pausi pidada. Ja oi, kuidas ma nende kojulennuni jäänud viie päeva jooksul kudumisest puudust tundsin. Vaevu suutsin end tagasi hoida, et mitte õe kudumistöö kallale minna. Peale tagasilendu lõin juba esimesel õhtul uue projekti silmused vardale.

Sel korral ma kujundusele aega ei kulutanud. Julia Mülleri Knotty Gloves olid mulle juba ammu silma jäänud. Nüüd, kus ühte töökaaslast spontaanse toreda kingituse eest tänada tahtsin, sobis see projekt ideaalselt. Enne mu Eesti-reisi oli saabunud rohkem kui kampsunijagu mu armast Fairalpakat veinipunases toonis, sellest pidid siis ka Knotty'd saama. 

Kudumine käis esialgu kähku. (Ülaserva kudusin rullumise vältimiseks ühe rea pahempidist, mahakudumiseks kasutasin Elisabeth Zimmermanni mahanõelumismeetodit.) Kui mõlemad kindad valmis, selgus aga, et üks kinnas on pikem. Olin hämmelduses - olin ju mõlemat kinnast kudunud täpselt juhendi järgi ja ridu lugedes. Võtsin otsa lahti ja kudusin teise kinda sama pikaks... Et pärast lõngaotste peitmist avastada, et ühe kinda mustriosa (täpsemalt: soonikutriibud peale sõlmelist osa) on pikem(ad) kui teisel! Olin tõeliselt pettunud, kuid otsustasin kindad nii jätta, sest mõlemad olid lõppkokkuvõttes ühepikkused ja pidid minema mitte-kudujale, kes seda viga kindasti ei märka. Või siiski...? Järgmiseks päevaks oli mu rahulolematus nii palju kasvanud, et võtsin lõngaotsa uuesti lahti, harutasin üles rohkem kui poole kindast (sealjuures ka pöidla) ja kudusin uuesti. Nüüd olen rahul.


Lõng: Fairalpaka DK 70 g
Vardad: 2,5

Lõnga värvi ma muide hästi pildile ei saanud. Tegemist on imelise sügavpunase tooniga. (Pildil liialt roosakaks kalduv ja liiga hele.)
***
Järgmisena asun uue Chilly kallale. (Selle saab mu õde sünnipäevaks. 2013 on kootud kingituste aasta!)
Hetkel olen Eestist kaasa toodud külmetusega haiguslehel ja täna on plaanis ettevalmistustega alustada: lõngad sorteerida; mis veel vihis, keradeks kerida; ülevaade saada, millised värvitoonid olemas, millised puudu... Ja käsitööasjade sahtlid ära koristada! Olen viimasel ajal oma vardad igale poole ripakile jätnud. Häbi kohe.

8 kommentaari:

  1. Mõnusad kindad! Chilly tõotab tulla tore jäägihävitamise projekt :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. :D Kaugel sellest! Mul on küll eelmisest Chillyst mõned värvid veel järel, aga mõne teise värvitriibu tarbeks sai 200 g Jõgeva lõnga juurde soetatud (vaja läheb ühte värvi kõigest max. 25 g).
      Aga kuna mulle maavillane nii väga meeldib ja ma endale kunagi eest lahtikäiva 3/4-varrukatega Chilly tahan kududa, siis pole hullu.
      Kui jutt juba Jõgeva peale läks... Lõngavabrikus käimisest tahtsin ju ka postituse teha!

      Kustuta
  2. Need esimesed on nii elegantsed oma lihtsuses!

    VastaKustuta
  3. Ilusad tööd. Esimesed tunduvad tumelillad, mitte mustad. Ilmselt annab erk tikand osa oma lillast toonist ka kogu kindale. :) Punased ka väga armsad. Mul ka juhtub nii, et vahel mõtlen, et las jääb see tilluke aps sisse aga hiljem siiski harutan ja teen uuesti. :)

    VastaKustuta
  4. Mulle meeldivad need mustad sõrmikud ka ... kohe väga meeldivad!

    VastaKustuta
  5. Kõigepealt- pole see blogi kehvemapoolne midagi ;) Hea blogi on ilusate ja suurte töödega ;) Kindad, mu suured lemmikud, on kaunid ja suursugused. Need esimesed mustad paistavad minugi silma jaoks hoopis lillad. Iluilusad sellegipoolest!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mul sai fotol tikand na sinisevõitu ja ma siis tjuunisin teda veidi lillamaks ja paistab et mõnedel ekraanidel paistab siis ka must lillana.
      Aitäh kiitmast! Mul kohe kõrvad liiuvad suurest heameelest! ;)

      Kustuta