laupäev, 26. oktoober 2013

Jõgeva lõngavabriku pood

Ma olen ikka huviga lugenud postitusi sellest, kuidas Raasikul lõnga ostmas käiakse. Maavillase lõnga armastajana olen minagi lootnud sinnakanti sattuda. Paraku käivad minu Eesti-trajektoorid kuidagi teistpidi ja ka lennukile minek on alati nii varasel ajal, et mitte ei saa kõrvalpõiget Raasikule teha.

Suvel Eestis käies sattusin külalaadal Jõgeva lõngavabriku esindaja peale ja nii need esimesed 600 grammi ametliku nimega Wool & Yarn OÜ lõnga mu reisikotti sattusidki.

Selle pildil oleva värvi võtsin täiesti plaanimatult, lihtsalt sellepärast, et hind oli jube hea (võrreldes näiteks Saksamaal müüdava Kauniga). Ja seejärel armusin ma sellesse tooni jäägitult. Muudkui imetlesin teist ja unistasin. Meeles mõlkus pitskampsun, aga pärast netiuuringuid selgus, et 200 grammist võib napiks jääda. Hakkasin siis asja uurima ja selgus, et lisa tellimine pole sugugi võimatu. Netipood on neil kenasti olemas: http://rarewool.com/. Aga kuna Jõgeva asub üsna minu Eesti-trajektooride ääres, tundus neti teel tellimisest palju ahvatlevam võimalus oma ostud kohapeal sooritada. Otsisin siis netilehel infot vabrikupoe kohta, aga ei leidnud ja arvasin, et seda polegi olemas. 

Minu õnneks mu ema selliseid järeldusi ei tee, tema tegutseb. Pärast väikest kõnet netilehel antud numbrile, andis ta mulle teada, et Jõgeval on kohapeal võimalik lõnga osta kolmapäevast reedeni 10.00 kuni 16.00 ja nii sai see pood mu sügisese Eesti-reisi plaanidesse võetud.

Mõeldud-tehtud. Pood kenasti leitud. Vabriku hoovi pöörates jääb pood vasakut kätt. Siseneda tuleb ühest mittemidagiütlevast uksest. (Platsi tagaosas paistvast poest sildiga "Tikkimine" vms. ei tasu end esialgu eksitada lasta. Millega seal tegemist, jäi mul ajapuudusel välja uurimata.) Siis trepist üles ja kui poe uks lukus, tuleb helistada uksel oleval numbril. Aga enne tasub katsuda, kas uks on lahti. ;) Ja sisenedes näeb siis kohe seinal vikerkaarevärvides säravaid heideid. Lõngariiulid on järgmises ruumis.

Tagantjärele on muidugi kahju, et pilti ei teinud. Aga ega neid igas seinas kõrguvaid kõikvõimalikes värvides lõnga täis riiuleid vast fotoga nii hästi edasi ei saagi anda. Tegemist on tõelise vabrikupoega, mingit kaunist müügipinda ei tasu oodata. Aga selle eest on lõngad kaunid. Valiku ja hindadega (hinnad kohapeal palju soodsamad!) saab netilehel juba eelnevalt tutvuda. Siis ei kaota ka kohapeal pead. Ma ei kaotanud. Ostsin kaks vihti oma armsamat ja ühe vihi helekollast, mida mul Chilly jaoks vaja läheb (ja kindlasti muuks ka :)).

Ja kuna minu lõngavarudesse oli viimase kuue kuuga kogunenud 6 vihti, siis tuli need tagasi kodus ometi ka keradesse kerida. Sobiva varustuse puudumise tõttu katsetasin esialgu oma ukselingi-meetodit (viht ripub ukselingilt alla, mina kerin). Ettevõtmine edenes vaevaliselt. Samas jäid mulle aga silma härra Knitterfrei hantlid, mis ma siis ka kohe väärkasutusse võtsin. Ise hantlitele sirakile tõmmatud vihi kohal seistes, telekat vaadates ja vajaduse korral hantleid teineteisest kaugemale lükates, et pinge vihis suureneks, edenes asi nii kiiresti, et pärast kahte kerimist ei ole minu majapidamises enam mitte ühtegi kerimata vihti! Isegi 2012 aasta märtsis ostetud imepeene  ja seetõttu eriti vaevaliselt keritava Vuorelmani kerisin ära!


9 kommentaari:

  1. Väga tore, et Jõgeval jälle lõnga müüakse, kuid
    kas hind kodulehel on õige? 56-58 € kilo eest on palju. Kärt

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma maksin kahe vihi (kokku u 400 gr) eest 9 EUR, mis teeb siis kilo hinnaks 22.50 EUR.
      Kollase lõnga kilohinnaks saan koguni 18,92 EUR.
      Eh, mis erinevus see siis on?! Kas tõesti on kohapeal niiiiii palju soodsam?! Ma varem ei vaevunud rehkendamagi. Hämmastav!

      Kustuta
    2. Ah, kui ahvatlev.
      Tahaks neid lõngakuhilaid oma silmaga näha;)

      Kustuta
  2. Olen ka vaadanud Jõgeva lõngavabriku kodulehte, kuid hinnad pole seal küll sõbralikud. Aga kui kohapeal on hoopis teised hinnad, siis tasub teinekord läbi põigata.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Omadest kogemustest võin öelda, et Eesti eraklientidele teevad nad kodulehe hindadest peale registreerumist arvestatava soodustuse, mis ligilähedane kauplus-lao hindadele ja lisaks veel artiklite soodustused... :) Pole paha.... ;)

      Kustuta
    2. Seda ma ei teadnudki. Aitäh info eest!
      Mul oli endal muide sel kevadel taas Jõgevale asja. Küsisin eelnevalt telefonitsi, kas pood on tol päeval avatud. Ei olnud ja omanik pidi tol päeval linnast ära olema, aga pakkus välja, et teeb õhtul ekstra minu jaoks poe lahti! Vat see on klienditeenindus! (Kahjuks ma ei saanud pakkumist vastu v6tta, sest olin ise õhtuks linnast läinud.)

      Kustuta
  3. Küsisin nüüd õe käest järele ja tõesti, mu mälu ei eksitanud mind: kohapeal olid tõepoolest mu eelmises kommentaaris nimetatud ilusad hinnad. Loodetavasti jäävad need tulevikuski nii.

    VastaKustuta
  4. ...Ja hantlid on toolileeni ja tabureti jalgade kõrvle tore leid! Kunagi, kui mul isiklikke kerilaudu ei olnud, siis pidi ikka ka igasuguseid muid mooduseid kasutama. Isegi abikaasa käed on ära proovitud! :)

    VastaKustuta
  5. Kauni ongi eesti Raasiku lõng

    VastaKustuta